Skrivet av: silvertrollet | 17 februari, 2015

Inspirationen flödar plötsligt

Ett:
Jag har kommit igång med ärm nummer två till Alexandra. Yes – jag stickar!!

Två:
I höstas fick jag garn i present av en god vän. Jag har inte kunnat komma på vad jag ska kunna hitta på med det, men i helgen såg jag ett tips på en stickad ”termokjol” i en FB-grupp jag är med i. Wow! En kjol! Så enkelt! Nog sjutton måste mitt garn räcka till denna lilla läckerbit 🙂

Det rekommenderade garnet har 50 m per 50 g. Mitt garn har 165 m på 100 g. Jag måste m a o räkna lite. Och jag måste ”rita lite” eftersom jag har naturvitt och naturbrunt garn. Min kjol måste alltså bli randig. Supersugen på att sätta igång.

Tre:
En presentidé har legat och grott. Garnet som behövdes hittade jag lätt i mina gömmor. Men mönstret?!?! Nu har jag letat i flera dagar och äntligen ikväll hittade jag det 🙂

Vad sjutton ska jag sticka på nu då? Ärmar, provlapp till kjolen eller presenten? (eller Quadri?)

 

Kommentera

Kategorier

