Skrivet av: silvertrollet | 25 mars, 2013

Tågstickning

Imorgon  blir det mycket tågåkande. Jag vet att jag skulle behöva utnyttja tiden till att läsa en massa jobbgrejs, men jag vet också att jag oftast blir väldigt illamående när jag läser på tåget. Alltså vore det bra med en liten nätt och enkel tågstickning. Det var länge sedan jag stickade muddar, och ännu längre sedan jag stickade pärlmudar. En till bloggade om sådana igår, och jag blev genast sugen. Vore det nåt kanske? Jag har i alla fall ritat av mönstret på de svarta muddarna för de var urläckra tyckte jag! Eftersom jag inte hade något rutat papper hemma så använde jag Excel. Tack Ulrica för hjälpen med vilka radhöjder och kolumnbredder som ger ett lämplig stickmönsterunderlag!

Kommentera

Kategorier

