Skrivet av: silvertrollet | 21 augusti, 2012

Koftgarn

För flera år sedan köpte jag en ensam härva Araucania Nature Wool. Jag minns att jag hade tänkt använda det som kant till något, men jag minns inte längre vad det var. Härvan har legat i en speciell korg på ett helt annat ställe än mitt övriga garn, så kanske är det det som gjort att jag klappat mer på denna ensamma härva än på något annat garn jag har. Jag har många gånger stått och hållit i härvan och ångrat att jag bara köpte en enda härva.

För ett par dagar sedan frågade Leftknit på facebook vad hon kunde sticka av två härvor och då fick vi höra att Annette, som vi köpte våra ursprungliga härvor av, nog hade mera av det kvar hemma. Idag har jag köpt 7 härvor till så nu ska jag snart påbörja en Snowbird. En kofta Anita hade på sig på stickeventet i Habo i fjol och som har legat i bakhuvudet och väntat på det perfekta garnet sedan dess.

DSC02637_a

 


Svar

  1. Så bra, att du fick tag på mera. Det ser ut som ett härligt garn!

    • Nu måste jag bara köpa stickor också! Det ska ju vara samma storlek som jag använder till Teardrops och så grova stickor (4 mm) har jag bara en enda uppsättning av 🙂

      • I de fallen brukar jag flytta stickorna, faktiskt. (Jag har iofs ett par genomskinliga akrylspetsar i 4,0 – men du ska hellre köpa nya snarare än att jag lånar ut dem till dig. De är dels inte sköna, och så blir jag sjösjuk av att använda dem.)

        • Nu råkade det eventuellt kanske vara så att även alla mina kablar sitter upplåsta i pågående projekt, så jag behöver dessutom (kanske eventuellt alltså) köpa fler kablar också 🙂

  2. Hoppsan, då!
    🙂


Lämna en kommentar

Kategorier